هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا-زندگی در خوابگاه یا اجاره خانه

اقامت در کانادا حین تحصیل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین المللی است. اگر برایتان مهم است که در یک محیط چند فرهنگی حضور داشته باشید، هزینه نسبتاً مناسبی را بپردازید و سریع‌تر بتوانید با ساکنین کانادا ارتباط برقرار کنید، توصیه می‌کنیم خوابگاه‌های دانشجویی را برای زندگی مد نظر داشته باشید. در صورتی که برای مقطع تحصیلی دبیرستان قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، یا اینکه حریم خصوصی برایتان مهم است و نمی‌توانید در محلی که افراد زیادی رفت و آمد دارند ساکن شوید، این مقاله را حتماً در انتها بخوانید. در این مطلب به سوالات متداولی که درباره اقامت حین تحصیل در کانادا مطرح شده است پاسخ خواهیم داد.

زندگی در campus یا خوابگاه دانشگاه یا کالج

اگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا فقط برای دوره‌های شش‌ماهه تا یک ساله به کانادا می‌آیید، زندگی در خوابگاه گزینه بهتری نسبت به اجاره خانه برایتان است. چون با زندگی در خوابگاه دانشجویی شما می‌توانید از تخت خواب، کتابخانه، میز تحریر و امکانات رفاهی که توسط دانشگاه یا کالج فراهم شده استفاده کنید؛ بنابراین نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید لوازم ضروری زندگی دانشجویی در کانادا بپردازید. همچنین با توجه به اینکه می‌توانید از سرویس‌های صبحانه، ناهار و شام دانشگاه استفاده کنید، برای هزینه غذا هم می‌توانید به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید.

شرایط اتاق‌های دانشجویی در خوابگاه‌های کانادا

همه‌چیز درباره شرایط اقامت دانشجویی به کالج یا دانشگاه بستگی دارد. بعضی از مراکز آموزشی کانادا اتاق‌های یک نفره به دانشجویان بین المللی تخصیص می‌دهند. در صورتی که برخی دیگر از مراکز آموزشی اتاق‌های مشترک (مخصوصاً برای دانشجویان سال اول) در نظر می‌گیرند.

مهم‌ترین امکاناتی که در خوابگاه دانشجویی در اختیارتان قرار می‌گیرد عبارتند از:

● اتاق خصوصی یا مشترک

● توالت و حمام اختصاصی یا مشترک

● آشپزخانه خصوصی یا مشترک

● امکانات رخت‌شویی

● اینترنت رایگان (در اغلب موارد)

بعضی از دانشگاه‌های کانادا سوییت هم برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌کنند. می‌توانید با دوستانتان در این سوییت‌ها که یک آپارتمان کامل با امکاناتی مانند آشپزخانه و حمام اختصاصی هستند اقامت داشته باشید.

مزایای اقامت در خوابگاه های دانشجویی

مزایای اقامت در خوابگاه‌ های دانشجویی کانادا عبارتند از:

● دسترسی راحت به دانشگاه و کتابخانه

● نیاز کمتر به استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی

● امکان پیدا کردن دوست‌هایی از کشورهای مختلف

● بهتر ادغام شدن با کشور جدید و آسان‌تر شدن شرایط مهاجرت تحصیلی

قبل از ثبت‌نام در دانشگاه‌های کانادا یا کالج‌های کانادا حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. با بررسی شرایط خوابگاه‌های دانشجویی ارائه شده توسط مراکز آموزشی مختلف به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که، آیا اقامت در کانادا حین تحصیل در خوابگاه برایتان بهتر است یا در بیرون دانشگاه؟

اجاره خانه در کانادا و زندگی در بیرون از دانشگاه

اگر سبک زندگی off campus و خارج از دانشگاه را دوست دارید و می‌خواهید در بیرون از محوطه مراکز آموزشی سکونت داشته باشید، باید به محل تحصیلتان توجه کنید. در شهرهایی مانند تورنتو اجاره خانه بسیار گران‌تر از زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی کالج‌ها یا دانشگاه‌ها است. همچنین باید هزینه اضافی را بابت تامین وسایل اولیه زندگی در نظر داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● مبلمان (مگر اینکه آپارتمان مبله باشد)

● کتابخانه و میز تحریر

● ملافه و حوله

● وسایل آشپزی برای آشپزخانه

● مواد غذایی و لوازم نظافت

● هزینه برق و آب

● هزینه اینترنت

● هزینه تلویزیون کابلی

● هزینه خرید یخچال و ماشین لباسشویی (در صورت موجود نبودن)

مزایای اجاره خانه برای زندگی دانشجویی در کانادا

اقامت در کانادا حین تحصیل در خانه دانشجویی این مزایا را به همراه دارد:

● آزادی بیشتری دارید

● حریم خصوصی بهتری دارید

● به دلیل ارتباط بیشتر با جامعه کانادایی سریع‌تر با محیط ارتباط برقرار می‌کند

● می‌توانید با چند نفر از دوستانتان خانه اجاره کنید و در انتخاب کسانی که با شما زندگی می‌کنند آزادی عمل دارید.

اصطلاحات اجاره مسکن در کانادا

برای اجاره خانه در کانادا باید اصطلاحاتی که توسط شهروندان کانادایی استفاده می‌شود را بدانید. در ادامه این موارد را ارائه کرده‌ایم:

Bachelor apartment

این آپارتمان دارای یک اتاق بزرگ، یک آشپزخانه و یک حمام است.

 Duplex

ساختمان دوبلکس که شامل دو طبقه مجزا است.

Single-detached

ساختمانی یک، دو یا سه‌طبقه است (در صورت تک طبقه بودن به عنوان خانه ویلایی شناخته می‌شود).

Private room

بسیاری از دانشجویان کانادا اتاقی را برای زندگی اجاره می‌کنند. در این حالت شما به آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام به عنوان امکانات مشترک دسترسی دارید. البته گاهی مواقع امکان دسترسی به اتاق نشیمن هم برای ساکنین فراهم می‌شود. جالب است بدانید که بعضی از این خانه‌ها یک وعده غذایی هم برای کسانی که اتاق خصوصی اجاره می‌کنند در نظر می‌گیرند.

Den

شامل یک اتاق کوچک با یا بدون درو پنجره  است. بسیاری از آپارتمان‌های یک‌خوابه در کانادا این فضا را هم دارند. در صورت اجاره خانه با این فضا می‌توانید از Den به عنوان اتاق کار، اتاق پذیرایی یا اتاق نگهداری وسایل و انبار استفاده کنید.

Ensuite

حمامی که درون اتاق‌خواب قرار دارد به این عنوان شناخته می‌شود. بعضی از آپارتمان‌های کانادا دارای یک Ensuite و دو حمام مجزا برای مهمانان و سایر ساکنین خانه هستند.

Powder room

شامل یک حمام کوچک با یک توالت و سینک است (بدون دوش و وان).

AC)Air-conditioner):

این گزینه شامل سیستم تهویه هوا است. حتماً به این گزینه توجه داشته باشید که بسیاری از مناطق کانادا در تابستان گرم هستند، اما همه آپارتمان‌ها یا خانه‌ها AC ندارند.

Furnished

این اصطلاح برای خانه‌های مبلی استفاده می‌شود. اجاره آپارتمان مبله در کانادا معمولاً شامل مبلمان اولیه مانند کاناپه، میز و تخت است. همچنین یک اجاق‌گاز و یخچال و همچنین یک ماشین ظرفشویی، خشک‌کن لباس و لباسشویی هم در اغلب خانه‌های مبله تعبیه می‌شود.

Unfurnished

حتماً موقع اجاره خانه در کانادا سؤال کنید که اجاره منزلتان شامل چه مواردی می‌شود؟ اصطلاح Unfurnished به این معنی است که خانه بدون وسایل و به صورت خالی به شماره اجاره داده می‌شود.

Utilities

تاسیسات در کانادا به آب، برق متناوب و سیستم گرمایش گفته می‌شود. حتماً موقع اجاره خانه دانشجویی در کانادا این موضوع را بررسی کنید که آیا صاحب‌خانه هزینه تاسیسات را پرداخت می‌کند یا کل این هزینه‌ها بر عهده مستاجر است.

Lease

قراردادی بین شما و صاحب‌خانه است که مبلغ اجاره و مدت زندگی شما در آپارتمان یا خانه را مشخص می‌کند.

Sublet

در صورتی که اجاره‌نامه شما تمام نشده، اما امکان حضور در خانه را ندارید، با کسب اجازه از صاحب‌خانه‌تان می‌توانید اجاره را به فرد دیگری واگذار کنید. مستاجرهای جدید می‌توانند تا پایان قرارداد در خانه ساکن باشند و اجاره آن را بپردازند.

شرایط اجاره خانه و پرداخت خسارت

هنگام اجاره آپارتمان یا خانه در خارج از دانشگاه، باید این نکات را در نظر داشته باشید:

● قرارداد امضا کنید (قراردادهای 9 یا 10 ماهه در برخی از شهرهای دارای دانشگاه و کالج در کانادا معمول است).

● اجاره ماه اول را باید به محض امضای قرارداد پرداخت کنید.

● اجاره ماه آخر را باید به محض امضای قرارداد بپردازید (این موضوع برای محافظت از حقوق مالک در صورتی که مستاجر به طور ناگهانی خانه را ترک کند در نظر گرفته‌شده)

● باید مبلغی را به عنوان ودیعه برای خسارت‌های احتمالی نزد مالک بگذارید.

چگونه خانه برای اجاره پیدا کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که موقع اقامت در کانادا حین تحصیل با آن مواجه می‌شوید، چگونگی اجاره خانه است. برای اجاره خانه کافی است که به مرکزی که برای راهنمایی دانشجویان بین المللی در دانشگاه یا کالج قرار دارد مراجعه کنید.

هزینه‌های اجاره خانه دانشجویی در کانادا

● برای اجاره اتاق در یک خانه انتظار پرداخت از 400 دلار کانادا تا 800 دلار کانادا را داشته باشید.

● هزینه آپارتمان در یک برج بلند ممکن است 900 دلار کانادا تا 2000 دلار کانادا در هر ماه باشد و برای زندگی در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور هزینه اجاره خانه ممکن است به 3000 دلار کانادا در ماه برسد.(بستگی به نوع و تعداد اتاق خواب دارد)

و در انتها....

زندگی دانشجویی در کانادا شیرینی‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در خوابگاه اقامت داشته باشید یا خانه اجاره کنید. همه‌چیز در این رابطه به شما و شرایط زندگی‌تان بستگی دارد. در این مقاله نکات کلی اجاره خانه و زندگی در خوابگاه در کانادا را آوردیم، تصمیم‌گیری بر عهده شماست که کدام گزینه را برای سکونت انتخاب کنید.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ