5 دلیل برای ادامه تحصیل در آلبرتا کانادا

کانادا به عنوان مقصد شماره یک جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته می‌شود. هر استان این کشور شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته و نیاز به تخصص‌های خاصی دارد. آلبرتا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است؛ اما چرا تحصیل در آلبرتا تا این حد با استقبال روبرو می‌شود را در ادامه این مقاله می‌توانید مطالعه کنید. در اینجا 5 دلیلی که آلبرتا بهترین مقصد برای تحصیل در کانادا است را ارائه کرده‌ایم.

آلبرتا کانادا

1) کانون یا مرکز آموزش کانادا

بیش از 17 هزار دانشجوی بین المللی در مراکز آموزشی استان آلبرتا مشغول تحصیل هستند. به همین دلیل است که آلبرتا به عنوان قطب آموزش در کانادا شناخته می‌شود. البته تاثیر کیفیت آموزش و رتبه دانشگاه ‌های آلبرتا و کالج ‌های آلبرتا را نیز نمی‌توان در این پذیرش گسترده نادیده گرفت. تنوع رشته‌های تحصیلی و پوشش دهی مناسب مقاطع تحصیلی مختلف از دیگر دلایل محبوبیت تحصیل در آلبرتا در بین دانشجویان بین المللی به حساب می‌آیند.

مرکز آموزشی کانادا

2) بهشت حرفه‌ای‌ها

آلبرتا به عنوان بهشت حرفه‌ای‌ها در کانادا شناخته می‌شود؛ زیرا پس از اتمام تحصیل در آلبرتا به راحتی می‌توانید در شرکت‌های متعددی که در این استان حضور دارند مشغول به کار شوید. اقتصاد آلبرتا بر مبنای نفت است و رشته‌های تحصیلی نفت و گاز از موقعیت‌های شغلی خوبی پس از تحصیل برخوردار هستند. علاوه بر این موارد، آلبرتا بهشت کسانی است که قصد دارند در رشته‌های، کشاورزی، جنگلداری، تولید، گردشگری و امور مالی، فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و... ادامه تحصیل دهند؛ زیرا پیشرفت بازار آلبرتا باورنکردنی است و بیکاری در این استان کانادا معنی ندارد.

فرصت های شغلی آلبرتا

3) فروتنی و مهربانی ساکنین آلبرتا

کانادایی‌ها به خوش‌قلبی و مهربانی در جهان مشهور هستند و این برخورد دوستان در آلبرتا هم دیده می‌شود. بزرگ‌ترین شهر آلبرتا یا کلگری سرآمد کارهای داوطلبانه در این کشور است. در ماه بیشتر از 71 درصد از مردم این شهر برای 15 ساعت انجام کارهای داوطلبانه کاندید می‌شوند و 76 درصد از ساکنین این منطقه با هدف انسان‌دوستی و کمک به جامعه خودشان در کارهای داوطلبانه شرکت می‌کنند.
بنابراین موقع تحصیل در آلبرتا احساس غربت و تنهایی نمی‌کنید و می‌توانید از مردم مهربان این منطقه کمک بگیرید. همچنین معاشرت با ساکنین این استان باعث می‌شود که سریع‌تر با جامعه کانادا ادغام شوید و بتوانید مانند یک شهروند کانادایی در این کشور زندگی کنید.

4) بهترین مکان برای زندگی جوان‌ها

کلگری از حضور جمعیت جوان و دانشجویان استقبال می‌کند. این شهر به عنوان جوان‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر به تحصیل در کانادا علاقه دارید، این شهر بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید. 41 درصد از افراد ساکن در این منطقه بین 20 تا 44 سال سن دارند و میانگین سنی جمعیت ساکن کلگری 36 سال است. همچنین برای تحصیل در آلبرتا می‌توانید به سراغ مناطق ادمونتون و لتبریج را در نظر بگیرید که شهرهای بسیار جذاب و مهیجی هستند. این شهرها به دلیل موسیقی، ورزش، زندگی شبانه و بسیاری از جشنواره‌ها در کانادا و جهان به شهرت رسیده‌اند.

2) امکانات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه

کانادا در حال حاضر به خاطر ارائه امکانات بهداشتی مناسب در سطح جهانی مشهور است. با این وجود تحصیل در آلبرتا مزایای دیگری هم برای دانشجویان دارد. این استان کانادا از دانشجویان بین المللی با طرح بیمه خدمات درمانی آلبرتا (AHCIP) حمایت می‌کند. AHCIP بر اساس بودجه عمومی تنظیم شده است و مردم آلبرتا را برای انواع مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی بیمه می‌کند.
وقتی که مجوز تحصیل خودتان را دریافت کردید یا قصد اقامت بیش از 12 ماه در آلبرتا را داشتید، می‌توانید به عنوان دانشجوی خارجی برای AHCIP درخواست دهید. با داشتن این بیمه می‌توانید از خدمات درمانی عمومی به صورت رایگان استفاده کنید.
در یک نگاه کلی دلایلی که یک دانشجو را برای تحصیل در آلبرتا متقاعد می‌کند عبارتند از:

  • امکانات تحقیقاتی، فرصت‌های شغلی و نوآوری‌های تجاری آلبرتا، بهترین و درخشان‌ترین استعدادها را از سراسر جهان جذب می‌کند. بیش از 800 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی و ایجاد راه حل برای چالش‌های جهانی و بهبود کیفیت زندگی از جمله موارد قابل توجه تحصیل در این استان است.
  • برخی از برترین اکتشافات جهان در استان آلبرتا رخ داده است و می‌توانید به صورت نامحدود در مسیر برآورده کردن رویاهایتان حرکت کنید.
  • آلبرتا فرصت‌های کاری بی‌شماری برای دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی دارد و مسیر اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا برایتان همواره خواهد بود.

و در انتها...
هدفتان از تحصیل در کانادا جز این است که بتوانید به رویاهایتان برای زندگی بهتر تحقق ببخشید. آلبرتا همان استانی است که می‌تواند در مسیر رسیدن به این رویاها حمایت کند. اگر دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، می‌توانید قدم در راه کشف علم بگذارید و اسم خودتان را در تاریخ جاودانه کنید. همچنین می‌توانید مسیرتان را به سمت مطرح‌شدن در بازار تجارت کانادا تغییر دهید. آلبرتا به اندازه‌ای فرصت کاری دارد که هم حین تحصیل و هم پس از تحصیل در این استان محدودیتی بابت پیدا کردن شغل نخواهید داشت. فرصت‌های تحصیل در آلبرتا و اطلاعات دانشگاه آلبرتا را بخوانید و آگاهانه برای انتخاب این مسیر تصمیم بگیرید

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ