مهم‌ترین دلایل تحصیل در مونترال برای دانشجویان بین‌المللی

چرا تحصیل در مونترال کانادا؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید هدف از انتخاب این شهر توسط دانشجویان بین‌المللی را بدانید. اگر چه دانشجویان بین‌المللی تنها به فکر تحصیل در کانادا هستند؛ اما کمتر کسی به این نکته توجه نشان می‌دهد که کدام شهر کانادا برای تحصیل بهتر است! با وجود اینکه تمام مناطق کانادا دانشگاه‌ها و کالج‌های سرشناسی دارند که نه تنها در این کشور بلکه در کل جهان به شهرت رسیده‌اند، اما در نهایت شما تنها می‌توانید در یک دانشگاه و کالج و آن هم در یک شهر کانادا ثبت‌نام کنید. یکی از بهترین شهرهای کانادا که شهرت جهانی دارد، مونترال است.
مونترال استان کبک، به عنوان «پایتخت فرهنگ» کانادا نیز شناخته می‌شود. این شهر در رده‌بندی بهترین شهرهای جهانی دارای رتبه است و نامش در کنار شهرهای مطرحی مانند پاریس و لندن قرار دارد. همچنین در رده‌بندی شش شهر برتر QS در بهترین شهرهای دانشجویی، نام مونترال دیده می‌شود. در ادامه مطلب به مهم‌ترین دلایلی که مونترال را به یک مقصد مطلوب برای دانشجویان بین‌المللی کانادا تبدیل کرده اشاره می‌کنیم.

تحصیل در مونترال کانادا

1) زندگی پرشور و هیجان دانشجویی

یکی از دلایل تحصیل در مونترال زندگی پرهیجان دانشجویی در این شهر است. در واقع، در مونترال همه چیزهای خوب آمریکای شمالی با زیبایی و فرهنگ اروپا ترکیب‌شده است. سبک زندگی مردم این منطقه آرام اما در عین حال پرجنب‌وجوش و جوش است. مونترال امروزی با صنایع خلاقانه و منحصربه‌فردش، زندگی شبانه‌ای که در آن جریان دارد و کافه‌های متنوع و جذابش به شهرت جهانی رسیده. دانشجویانی که در دانشگاه مونترال پذیرش می‌گیرند، می‌توانند جاده‌های باریک سنگ‌فرش شده Old Montréal قدم بزنند یا ساختمان‌های مدرن و پیشرفته مرکز شهر را تماشا کنند.
مونترال ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که این منطقه را به عنوان یک گزینه محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. البته حضور دانشجویان بومی کانادا را هم نمی‌توان در این شهر نادیده گرفت. با وجود حضور دانشجویان فراوان در این شهر، مونترال یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های دانشجویی را در کانادا دارد.

2) هزینه مقرون‌به‌صرفه مسکن

پیدا کردن محل اقامت مناسب، آن هم برای دانشجویانی که در جایی بسیار دورتر از کشور خودشان مشغول به تحصیل هستند کار ساده‌ای نیست! به همین خاطر قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی کانادا و بررسی شهریه دانشگاه‌های کانادا، باید درباره هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا تحقیق کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این موضوع است که، هزینه اقامت در مونترال برای دانشجویان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل هم هست که تحصیل در مونترال همیشه یکی از علاقه‌مندی‌های دانشجویان بین‌المللی بوده.
در مونترال هم مانند سایر شهرهای کانادا، هر چه از مرکز شهر فاصله بگیرید قیمت خانه ارزان‌تر می‌شود. با این وجود می‌توانید در نزدیکی دانشگاه یا کالج محل تحصیلتان هم یک خانه با قیمت مناسب برای اقامت پیدا کنید. برای پیدا کردن خانه مناسب در نزدیکی محل تحصیلتان، می‌توانید از دانشگاه یا کالجی که در آن مشغول به تحصیل هستید کمک بگیرید.

هزینه تحصیل در  دانشگاه مونترال کانادا

3) سیستم حمل و نقل مناسب

در مونترال یک سیستم حمل و نقل شهری ساده تحت عنوان Société de transport de Montréal (STM) وجود دارد که شبکه متشکل از قطارها و اتوبوس‌های متعدد است. با کمک این سیستم حمل و نقل می‌توانید به هر نقطه از شهر سفر کنید. در صورتی که مسیری را به اشتباه طی کرده باشید، می‌توانید از مردم مونترال برای پیدا کردن راه کمک بگیرید. مردم این شهر رفتار دوستانه‌ای با مهاجران دارند و از اینکه به دانشجویان و افرادی که تازه به این منطقه آمده‌اند کمک کنند خوشحال می‌شوند.
نکته قابل‌توجه برای دانشجویان در سیستم حمل و نقل عمومی، هزینه است. STM یا حمل و نقل عمومی این شهر به دلیل حضور گسترده دانشجویان در مونترال برای کسانی که زیر 25 سال سن دارند هزینه کمتری دریافت می‌کند.
اگر به ورزش و پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، مونترال دارای خطوط دوچرخه‌سواری و BIXI (سرویس اشتراکی دوچرخه) است. در صورتی که عجله داشته باشید هم می‌توانید از تاکسی‌های شهری برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. قیمت تاکسی هم در مونترال به نسبت مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

4) مراکز آموزش عالی

علاوه بر تمام نکاتی که تحصیل در مونترال را به یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد، مهم‌ترین گزینه این شهر که دانشگاه مونترال یا Université de Montréal است را نمی‌توان از قلم انداخت. این دانشگاه برجسته در سال 2021 به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا انتخاب شده و برنامه‌های تحصیلی علوم زیستی، پزشکی و داروسازی آن در جهان مطرح هستند. جالب است بدانید که کارفرماهای کانادایی که فارغ التحصیلان مونترال را استخدام کرده‌اند از عملکرد آن‌ها اعلام رضایت کرده‌اند.

چرا تحصیل در مونترال
و در انتها...
تحصیل در مونترال یک تجربه دانشگاهی خاص و متفاوت را برای دانشجویان داخل کانادا و دانشجویان بین‌المللی خلق می‌کند. این شهر دو زبانه کانادا با وجود چند فرهنگی بودنش، سیستم حمل و نقل مناسبی که دارد، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی و از همه مهم‌تر حضور دانشگاه برجسته مونترال، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. برای پذیرش گرفتن از دانشگاه مونترال کانادا، تنها باید در سایت کانادا اپلای عضو شوید و برای رشته و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید به رایگان اپلای کنید.




هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ