مشاوره برای دانشجویان بین‌المللی

اهمیت انطباق با مجوز تحصیل

در سال 2021، بیش از 400000 دانش‌آموز بین‌المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی در کانادا به مدرسه باز خواهند گشت. بسیاری پس از فارغ‌التحصیلان مایل به اقامت و کار در کانادا هستند. اگر چه همه افراد تحت شرایط اجباری اقامت خود به عنوان دانشجو در کانادا خواهند بود. برای همه دانشجویان بین‌المللی و به ویژه کسانی که مایل هستند روزی در کانادا کار کنند یا به کانادا مهاجرت کنند، مهم است که این شرایط را درک کنند، زیرا نتیجه عدم رعایت هر یک از شرایط می‌تواند به معنای حذف از کانادا و یک سال مهلت بازگشت برای آن‌ها باشد.

قانون انطباق اجازه تحصیل

آیین‌نامه 220.1 (1) مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان در کانادا می‌گوید که دارنده مجوز تحصیل در کانادا باید در یک موسسه تحصیلات تکمیلی که دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرد ثبت‌نام کند.همچنین موسسه انتخاب شده باید به عنوان یک موسسه یادگیری تعیین‌شده باشد. علاوه بر این، دانشجویان باید دوره یا برنامه تحصیلی خود را به طور فعال دنبال کنند.

مقامات مهاجرت کانادا معمولاً این الزام قانونی را تفسیر می‌کنند که دانشجویان باید در فقط به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت در دوره تحصیلی مورد نظرشان ثبت‌نام کنند (به استثنای تعطیلات منظم برنامه‌ریزی‌شده). همچنین آن‌ها باید جهت تکمیل دوره‌های برنامه خود پیشرفت داشته باشند و نمی‌توانند مرخصی مجاز بگیرند و برنامه خود را اگر بیش از 150 روز از برنامه آن‌ها گذشته است معوق کنند.

در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) آمده است که اگر مرکز آموزشی به دلیل پزشکی، بارداری، اورژانس خانوادگی، مرگ یا بیماری جدی یکی از اعضای خانواده یا هر مورد دیگری اجازه مرخصی تحصیل را داده باشد، مرخصی مجاز به‌حساب می‌آید.

اگر مرکز آموزشی به طور دائم تعطیل‌شده باشد، در اعتصاب باشد، شخصی محل تحصیلش را تغییر داده باشد یا دانشجو یا مرکز آموزشی او تاریخ شروع برنامه را به تعویق انداخته باشد، اگر دانشجو درترم بعدی شروع به تحصیل کند و مرخصی دریافت کند، مرخصی وی مجاز خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که در مواردی که دانشجویان چندین بار برنامه یا institutions خود را تغییر داده‌اند، ممکن است IRCC تشخیص دهد که دانشجو نسبت به اتمام تحصیلات خود پیشرفت منطقی ندارد و بر این اساس تعیین می‌کند که دانشجو این شرط را رعایت نکرده است و به طور فعال پیگیر برنامه‌های تحصیلی خودش نبوده است.

IRCC و آژانس خدمات مرزی کانادا مطابقت روی مجوز تحصیل به صورت تصادفی و همچنین بر اساس شواهد اینکه کسی به طور فعال تحصیلات خودش را دنبال نمی‌کند، نظارت دارند. بعید نیست، از افرادی که کانادا را ترک کرده‌اند و در روزهای دانشگاه قصد ورود مجدد دارند، سوالاتی در رابطه با چرایی خروج و ورود مطرح شود که چرا در مرکز آموزشی حضور نداشته‌اند.

مثال‌های انطباق اجازه تحصیل

چندین پرونده دادگاه فدرال کانادا وجود دارد که نشان می‌دهد این قوانین سخت‌گیرانه هستند. قضات کانادایی نیز در تفسیر قوانین به همان سختگیری عمل می‌کنند.

در پرونده كان، علیه اداره مهاجرت كانادا، آقای كان در یك برنامه در دانشگاه اوتاوا ثبت‌نام شد. در ماه مه 2016، پدرش درگذشت و او برای مراسم خاک‌سپاری به خانه بازگشت. او پس از شروع ترم در سپتامبر 2016 به کانادا بازگشت و برای زندگی با برادرش به مونترال رفت. کان برای برنامه زمستان 2017 در موسسه Teccart ثبت‌نام کرد و در پاییز 2017 برای ادامه تحصیل در دانشگاه اتاوا به اتاوا بازگشت. مقامات مهاجرت تشخیص دادند که وی شرط کار فعالانه در جهت اتمام تحصیلات خود را رعایت نمی‌کند و دادگاه فدرال دریافت که هیچ دلیلی وجود ندارد که او نتواند قبل از شروع ترم پاییز برای ادامه تحصیل به کانادا برگردد.

در پرونده گرسیمران علیه اداره مهاجرت کانادا، دانشجوی دانشگاه سایمون فریزر چندین دوره را رد کرد. وی سپس به دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن رفت و تحصیلش را ادامه داد. سرانجام، گرسیمران در کالج کانادا ثبت‌نام کرد. همان جایی که 10 دوره از 13 دوره خود را گذراند. با این حال، به دنبال یک تصادف رانندگی، او از ترم انصراف داد. آژانس خدمات مرزی کانادا پس از بازگشت از سفر یک روزه به ایالات متحده به کانادا، تشخیص داد که وی به طور فعال تحصیلات خود را دنبال نمی‌کند. دادگاه فدرال متوجه شد که مشکل او عدم رعایت قانون است، اظهار داشت: «او مراکز آموزشی و برنامه‌هایش را تغییر داده، از برنامه‌های کسب و کار به برنامه عمومی هنر و علوم برخلاف مجوز خود که مشخص می‌کند قصد تحصیل در تجارت یا تجارت را دارد، تبدیل شد. علاوه بر این، او در طول سه سال دو ترم را ترک کرد و در دوره‌های بیشتری از آنچه گذرانده است شکست خورد. "

سرانجام، در پرونده آل كامل علیه اداره مهاجرت و امنیت كانادا (امنیت عمومی و آمادگی اضطراری)، آقای آل كامل قرار بود به مدرسه در مونتكون برود. وی در تاریخ 29 آگوست 2017 وارد کانادا شد، تب ناشی از افت قند خون مربوط به دیابت داشت و نتوانست به مونکتون سفر کند.

وی تصمیم خود را برای انصراف از ترم پاییز به دانشکده اطلاع داد. پس از دو هفته گذراندن در مونترال تصمیم گرفت در مونترال بماند و در انستیتوی Teccart پذیرفته شد. در تاریخ 29 دسامبر 2017، وی برای درخواست مجوز تحصیل جدید به مرز ورودی کانادا رفت. به جای اینکه مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کند، به دلیل عدم موفقیت در تحصیل، حکم برکناری و ترک کشور برای وی صادر شد. دادگاه فدرال کانادا این رای را تأیید کرد.

به هیچ عنوان تحصیل در کانادا را ترک نکنید!

قوانین مربوط به انطباق مجوز تحصیل به طور فزاینده‌ای سخت‌گیرانه تفسیر می‌شود. دانشجویان بین‌المللی باید اهمیت کار فعالانه برای تکمیل تحصیلات و جدی گرفتن تحصیلات خود در کانادا را درک کنند. همان‌طور که موارد فوق نشان می‌دهد، عواقب عدم مطالعه فعالانه جدی است. به نقل از ون وایلدر، "احمق نباش (و اخراج نشوی)، در مدرسه بمان."

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ