مروری بر اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا

دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا مشروط به پرداخت هزینه‌هایی است که اپلیکیشن فی از جمله این هزینه‌ها محسوب می‌شود. وقتی صحبت از ارسال درخواست برای پذیرش تحصیلی می‌شود، پرداخت هزینه بررسی یا اپلیکیشن، یکی از مهم‌ترین اموری است که بدون پرداخت آن، موسسات آموزشی بررسی خود را شروع نمی‌کنند. در این مقاله قرار است که به‌صورت اختصاصی به سراغ این موضوع برویم که چرا پر کردن این اپلیکیشن حائز اهمیت است و چه نکاتی را باید برای آن در نظر داشته باشید.

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا چیست؟

برخلاف تصور بعضی از دانشجویان متقاضی، اپلیکیشن فی یک موضوع جانبی یا پیش‌پاافتاده نیست؛ بلکه برعکس،  پرداخت اپلیکیشن فی از جمله هزینه‌های بسیار حساس است که هر دانشجویی که می‌خواهد در یکی از کشورهای خارجی ادامه تحصیل دهد، باید در ابتدا آن را پرداخت نماید تا اطلاعات پذیرش تحصیلی او مورد واکاوی و بررسی قرار بگیرند.

همه آن چیزهایی که باید در اپلیکیشن فی درج شود، شامل اطلاعات بسیار مهم مثل اطلاعات هویتی از جمله نام و نام خانوادگی، محل زندگی، رزومه شغلی و تحصیلی، علاقه‌مندی‌های علمی و پژوهشی، اسکن مربوط به مدارک تحصیلی، ارائه نمرات مربوط به آزمون‌های زبان خارجه (مثل IELTS، GRE، TOFEL و غیره)، توصیه‌نامه (Recommendations) هستند. البته فراموش نکنید که پس از پر کردن اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا باید هزینه آن را هم بپردازید تا پذیرش شما مورد بررسی قرار بگیرد.

 

نکات مهم در مورد اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا

نکات مهمی در مورد اپلیکیشن فی وجود دارد که معمولاً در تمامی دانشگاه‌های یکسان است و شما می‌توانید، با دانستن آنها یک پله جلوتر از دیگران باشید ؛ موارد زیر از همین قبیل نکات هستند:

  • پس از پرداخت هزینه‌های اپلیکیشن فی (Application Fee) نه امکان برگشت دادن هزینه وجود دارد و نه قادر خواهید بود که اصلاحات مربوط به اطلاعات هویتی را انجام دهید.
  • بعضی از دانشگاه‌های کانادا امکان اضافه کردن فایل‌های پیوست (از جمله توصیه‌نامه‌ها و مدارک مربوط به آن) را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا تعامل راحت‌تری بین اساتید و مراکز تحصیلی به وجود بیاید.
  • حتماً یکبار پیش از پر کردن و یکبار هم پس از تکمیل کردن اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا به اطلاعات مندرج در فرم بادقت نگاهی بیندازید تا از صحت‌وسقم آنها مطمئن شوید.
  • اطلاعات هویتی مندرج توسط شما سنگ بنای اصلی مدارک شما برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کاناداست.
  • پیش از هر اقدامی به تاریخ ددلاین‌هایی که توسط دانشگاه مورد نظر شما تعیین شده است، دقت کنید. ددلاین‌های هر دانشگاهی با دیگران متفاوت است و شما تنها تا پایان آخرین روز تعیین‌شده فرصت دارید که اطلاعات را وارد و هزینه مورد نظر را هم پرداخت کنید.
  • هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا با یکدیگر متفاوت است؛ این هزینه (به نقل از رسانه Transit Abroad) در محدوده 100 الی 200 دلار کانادا قرار دارد و به طور میانگین، 100 دلار کانادا ارزیابی می‌شود.

 

روش‌های پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی از 3 طریق امکان‌پذیر است؛ مهم‌ترین روشی که دانشجویان ایرانی می‌توانند از آن طریق برای پرداخت اقدام کنند، تکیه بر خدمات یک سایت مرجع و معتبر ایرانی است. مجموعه حرفه‌ای و کاربلدwww.vinapardakht.com با فراهم کردن خدمات ویژه پرداخت هزینه‌های پذیرش تحصیلی، این بستر را برای متقاضیان ایرانی فراهم کرده است. برای این که بتوانید، هزینه اپلیکیشن فی خود را در ویناپرداخت بپردازید، کافی است که روی آدرس الکترونیکی خدمات سایت ویناپرداخت کلیک کنید.

 روش پرداخت برای هزینه های بررسی درخواست پذیرش در دانشگاه ها تماما بصورت آنلاین ایت و توسط کردیت کارت یا حساب بانکی با از طریق موارد مشخص توسط دانشگاه مشخص می شود که عبارت است از Paymytuition، Flywire و غیره صورت می‌پذیرد. روش سوم که به‌صورت آفلاین امکان‌پذیر است، پرداخت این هزینه‌ها با استفاده از یک حواله بانکی است که در نهایت باید فیش واریزی را برای دانشگاه ارسال کنید.

 

کدام دانشگاه‌های کانادا از اپلیکیشن فی برخوردار نیستند؟

دانشگاه‌های زیر از جمله مراکز آموزشی هستند که نیازی به اپلیکیشن فی ندارند و دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینۀ این فرم برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنند:

  • دانشگاه رویال رودز در استان بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه کوئست در شهر اسکوامیش
  • دانشگاه مذهبی ردیمر در انتاریو
  • دانشگاه بین‌المللی بوث

آیا می‌توان از پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا معاف شد؟

نکته جالبی که در مورد این موضوع وجود دارد، این است که امکان معافیت از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی هم وجود دارد؛ البته شانس برخورداری از معافیت در پرداخت هزینه Application Fee آن‌قدر پایین است که نمی‌توان آن را کاملاً محتمل دانست. اما اگر شما از طریق سایت ویناپرداخت جهت اخذ پذیرش اقدام کنید و از دانشگاه های طرف قرارداد ویناپرداخت پذیرش بگیرید از تخفیف 30 الی 50 درصدی هزینه اپلیکیشن فی برخوردار خواهید شد و این فرصت خوبی برای متقاضیان در ایران می باشد.

خبر خوب ویناپرداخت  برای شما این است که همین حالا می‌توانید، از این فرصت ویژه برای دریافت پذیرش تحصیلی مطمئن و پرداخت هزینه اپلیکیشن فی بهره‌مند شوید.

 

جمع‌بندی

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا از جمله مهم‌ترین مدارکی است که باید در طی درخواست پذیرش تحصیلی خود ارائه دهید. اهمیت این فرم و پرداخت هزینه آن به قدری مهم است که بدون پر کردن اطلاعات مورد نظر و پرداخت هزینه امکان بررسی پرونده شما وجود نخواهد داشت. باتوجه‌به همه این نکات، ما سعی کردیم در این مقاله به تمام مسائل مربوط به این موضوع بپردازیم و نکات مهم آن را در اختیار شما قرار دهیم.

شما می‌توانید به‌راحتی امور مربوط به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا را در حوزه خدمات مختلف از جمله پرداخت مستقیم و با کارمزد پایین با ما انجام دهید.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ