شروع دوره‌های آنلاین قبل از صدور اجازه تحصیل، مشکلی برای اخذ PGWP به وجود نمی‌آورد

به دلیل شیوع کرونا ویروس، دانشجویان زیادی مجبور شده‌اند که فرآیند تحصیلشان را به‌صورت آنلاین ادامه دهند. بنا بر خبری که در تاریخ 8 جولای در CIC News درج‌شده است، تحصیل آنلاین، مشکلی را برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی به وجود نمی‌آورد.

طبق قانونی که توسط دولت کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌شده است؛ بازه زمانی که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل آنلاین از خارج از کانادا می‌گذرانند، بخشی از زمان تحصیل آن‌ها در دانشگاه محسوب می‌شود و دانشجو پس از به اتمام رساندن تحصیلاتش می‌تواند برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) اقدام کنند.


تغییر قوانین مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)

تا پیش از شیوع کرونا ویروس در جهان، کانادا مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را تنها به دانشجوهایی ارائه می‌کرد که موفق به دریافت اجازه تحصیل (study permit) در این کشور شده بودند؛ اما این روزها، همه دانشجویان دانشگاه‌های کانادا که خارج از مرزهای این کشور و به‌صورت آنلاین مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند این مجوز را پس از اتمام تحصیلشان دریافت کنند.

این روزها دانشجویان کانادا می‌توانند دوره‌های تحصیلی خودشان را شروع کنند، تا زمانی که اجازه تحصیل آن‌ها در سال 2020 صادر شود. 

برای اینکه دانشجویان بین‌المللی موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شوند، باید تا 15 سپتامبر سال جاری درخواست اجازه تحصیل را ارائه کنند. البته مطابق شرایط ارائه‌شده، حداقل نیمی از برنامه تحصیلی دانشجویان باید در کانادا تکمیل شود.

طبق قانون جدید ارائه‌شده تا 31 دسامبر سال 2020، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مدت‌زمان تحصیل در خارج از مدت‌زمان تحصیل در خارج از کانادا را از طول PGWP کسر نمی‌کند.

در حقیقت، اداره مهاجرت کانادا با توجه به چالش‌های دانشجویان بین‌المللی و تلاش آن‌ها برای تکمیل تحصیلاتشان هنگام شیوع کرونا ویروس، تغییراتی در معیارهای واجد شرایط بودن PGWP ایجاد کرده است.

ازجمله این تغییرات می‌توان به تغییر شرایط حضور در کلاس‌های درس از حالت فیزیکی به حالت آنلاین اشاره کرد. تا پیش از کرونا ویروس، PGWP فقط برای کلاس‌های حضوری در نظر گرفته می‌شد. البته این قانون طبق شرایط خاص حال حاضر در نظر گرفته‌شده است و برای موسسات آموزشی تاییدشده (DLI) کانادا که روش تدریس آنلاین را در پیش‌گرفته‌اند قابل‌استفاده نیست!


اگر هنوز درخواست اجازه تحصیل را ارائه نکرده‌اید باید بدانید که:

بیشتر دانشجویان بین‌المللی باید درخواست اجازه تحصیل خودشان را به‌صورت آنلاین ارائه کنند، به دلیل اینکه با وجود همه‌گیری کرونا ویروس، درخواست‌هایی که به‌صورت کاغذی برای ویزای تحصیلی کانادا ارائه‌شده، بررسی نمی‌شوند.

در روش ارائه‌شده جدید، دولت کانادا حتی درخواست‌های کامل نشده را هم برای صدور اجازه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بررسی می‌کند. سیستم جدید اجازه تحصیل دومرحله‌ای به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می‌دهد که حتی بدون مجهز بودن به اجازه تحصیل در کانادا، تحصیلشان را در دانشگاه‌های این کشور شروع کنند.

داشتن اجازه تحصیل در کانادا به‌صورت تمام و کمال، تا پیش‌ازاین برای صدور مجوز کار در این کشور (PGWP) ضروری بود؛ اما این روزها پس از ارسال مدارک و تایید برنامه تحصیل دانشجویان، مجوز کار هم برایشان صادر می‌شود تا بتوانند پس از تحصیل در کانادا مشغول به کار شوند.


چگونه PGWP می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم کانادا شود

PGWP به فارغ‌التحصیلان دانشجویی بین‌المللی این امکان را می‌دهد تا بعد از پایان برنامه تحصیلی خود تا سه سال در کانادا کار کنند. دارندگان مجوز کار در کانادا می‌توانند در طول سال‌های اقامتشان در این کشور برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. 

امتیازی که از طریق کار در کانادا به دست می‌آید، شانس متقاضیان را برای موفق شدن در سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) افزایش می‌دهد. البته درصورتی‌که پس از فارغ التحصیلی بتوانید در یکی از شرکت‌های معتبر کانادا استخدام شوید هم این امکان برایتان وجود دارد که نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید. 

اجازه کار پس از تحصیل در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و تحصیل در کانادا، همه شانس متقاضیان را برای اخذ اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد.

منبع :

https://www.cicnews.com/2020/08/online-study-done-before-study-permit-approval-counts-toward-pgwp-0815230.html#gs.cdsx76


هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ