درباره دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چه چیزهایی می‌دانید؟

گرفتن ویزای تحصیلی کانادا آسان است، اما گاهی اوقات هم به چالش بزرگی برای متقاضی ویزا تبدیل می‌شود. مانند وقتی که اداره مهاجرت این کشور، درخواست متقاضی را رد می‌کند، اما از طرف دیگر، دانشگاه او را پذیرش کرده و منتظر حضورش در کلاس است! دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ در این مقاله به رایج‌ترین علت‌های ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌پردازیم تا حواستان باشد و گرفتار نشوید.

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

کانادا یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر محسوب می‌شود. دانشجویان زیادی می‌خواهند تحصیلات خود را در این کشور ادامه بدهند. به خاطر همین تعداد بالای متقاضیان ویزای تحصیلی از سراسر دنیا، رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا هم رایج است.
گاهی اوقات مامور اداره مهاجرت کانادا نسبت به هدف متقاضی از تحصیل در این کشور متقاعد نمی‌شود. او با توجه به شواهد و مدارک، تصور می‌کند قصد متقاضی از اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی، تحصیل در دانشگاه نیست، بلکه صرفا برای اقامت در کانادا، چنین درخواستی داده است. در نتیجه درخواست ویزای تحصیلی کانادا را رد می‌کند.
البته یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن اجازه اقامت دائم و یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا همین تحصیل در کاناداست، اما متقاضی مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی، باید ظاهر قابل‌قبول و باورپذیری از متقاضی تحصیل در کانادا را به اداره مهاجرت نشان بدهد.
برای این منظور، متقاضی باید مدارک و مستنداتی در پرونده درخواست ویزای تحصیلی بگنجاند که نشان دهند هدف او تحصیل است، نه صرفا دست‌آویز قرار دادن آن برای گرفتن اقامت دائم کانادا.
پس برای اطمینان از پیشرفت درست فرایند گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، باید دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را بدانیم و اطلاعات کافی دراین‌باره داشته باشیم. در ادامه پنج دلیل رایج رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می‌کنیم و بعد هم به سایر دلایل می‌پردازیم.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

1. هدف متقاضی از تحصیل در کانادا مشخص نیست

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اداره مهاجرت کانادا که مسئول پذیرش یا رد درخواست ویزا است، باید متقاعد شود که هدف متقاضی از سفر به این کشور، تحصیل است. اگر هم هدف اصلی مهاجرت و اقامت دائم در کاناداست، باید مدارکی ارائه کند که مأمور مربوطه را متقاعد کنند؛ در غیر این صورت، منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.


۲. متقاضی نامه پذیرش از دانشگاه ندارد

مهم‌ترین شرط قبولی ویزای تحصیلی، پذیرش از دانشگاه کانادایی است. پس قبل از درخواست ویزا، باید نامه قبولی (LOA) خود را از دانشگاه مورد نظر بگیرید. اگر مامور اداره مهاجرت به درستی یا اعتبار این نامه شک کند، باعث رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.

رد شدن ویزای تحصیلی کانادا
۳. ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چون متقاضی تمکن مالی کافی ندارد

متقاضی باید ثابت کند که از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برمی‌آید و در واقع باری بر دوش دولت این کشور نخواهد شد. یکی از مدارکی که برای اثبات این مسئله کاربرد دارد، پرینت از حساب بانکی متقاضی است. اگر متقاضی نتواند مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه دهد، باعث ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.

۴. متقاضی وابستگی‌های خانوادگی در کانادا دارد

تصور کنید اداره مهاجرت کانادا متوجه شود همه اقوام متقاضی در کانادا زندگی می‌کنند! در این صورت ویزای تحصیلی صادر نمی‌کند، چون به احتمال زیاد، هدف متقاضی تحصیل نیست، بلکه فقط می‌خواهد خود را به خاک کانادا برساند. مامور اداره مهاجرت باید مطمئن شود که متقاضی بعد از پایان تحصیلات، حتما این کشور را ترک می‌کند. سابقه سفرهای قبلی به این کشور هم ممکن است باعث ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شوند.

۵. عملکرد تحصیلی متقاضی خوب نیست

  • اداره مهاجرت کانادا به عملکرد متقاضی در دوره تحصیلی قبلی اهمیت می‌دهد. آن‌ها برای تعیین این عملکرد، به سوابق تحصیلی، ریز نمرات و نمره آزمون زبان توجه می‌کنند. همه این‌ها می‌توانند دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا از سوی مامور اداره مهاجرت باشند.
    این‌ها پنج دلیل عمده بودند که در رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا رایج هستند، اما ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد که در ادامه به‌صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
    فاصله بیش از پنج سال بین دوره تحصیلی قبلی و دوره موردپذیرش
    بی‌ارتباطی رشته تحصیلی مورد نظر متقاضی با شغل او
    انگیزه‌نامه ضعیف برای تحصیل در کانادا
    نپرداختن کامل شهریه دانشگاه یا عدم پرداخت حداقل یک ترم تحصیلی
    ارائه اطلاعات غلط، مخدوش یا جعلی به اداره مهاجرت
    تطابق نداشتن مدارک ارائه‌شده با فرم درخواست ویزای تحصیلی
    سوءسابقه کیفری متقاضی
    عضویت در گروه‌ها یا سازمان‌های تروریستی
    روابط سیاسی نامناسب بین کشور محل اقامت متقاضی با کانادا
    هرگونه نشانه‌ای از خطر حضور متقاضی برای جامعه کانادا
    سابقه بیماری‌های خاص یا واگیردار
    جمع‌بندی
    ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا دلایل مختلفی دارد. در این مقاله به تعدادی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. گاهی اوقات هم مامور اداره مهاجرت به‌خاطر نامعلوم بودن دلیل سفر و شک به پناهندگی متقاضی، او را رد می‌کند. متقاضی ویزای تحصیلی کانادا باید بتواند مدارک و اسناد کامل و دقیقی درباره علت سفر به این کشور ارائه بدهد.
    توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا و اطمینان از قبولی درخواست، از خدمات کانادا اپلای برای گرفتن ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا استفاده کنید. متقاضیان ایرانی زیادی با کانادا اپلای خود را به دانشگاه‌های کانادا رسانده‌اند و با خیال راحت، مشغول تحصیل هستند.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ