توزیع ماسک رایگان توسط دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو به جهت تلاش برای حمایت از اعضای جامعۀ دانشجویان و کارکنان خود، دویست و پنجاه هزار ماسک غیر پزشکی را بین کتابخانه‌ها، دانشجویان، کارمندان، دانشکده‌های مختلف دانشگاه تورنتو تقسیم می‌کند. 

بر این اساس دانشجویان می‌توانند با ارائۀ کارت دانشجویی دانشگاه تورنتو، T-Card ماسک‌های خود را در از دفاتر  خدمات دانشجویی، خوابگاه‌های دانشجویی و کتابخانه‌ها دریافت کنند. حتی ماشین‌های سیار به صورت رایگان و تنها با ارائۀ کارت دانشجویی به توزیع این کارت‌ها می‌پردازند، بدون این که دانشجویان نیازی به حضور در مکانی خاص برای دریافت ماسک‌ داشته باشند. بدون تماس در نظر گرفته می شوند. این ماسک‌ها از 24 ماه آگوست در برخی از مکان‌های دانشگاه در دسترس دانشجویان خواهد بود. 

هم‌چنین کارمندان دانشکده‌ها و کتابداران نیز، قادر به دریافت ماسک رایگان خواهند بود. این افراد در مورد نحوۀ گرفتن ماسک، دستوراتی را از مسئولان ارشد اداری خود دریافت می‌کنند.

ماسک‌های ارائه شده توسط دانشگاه تورنتو، از جنس پلی استر هستند. این ماسک‌ها دو لایه بوده و قابل استفادۀ مجدد و قابل شستشو در ماشین لباس‌شویی هستند. ماسک‌ها بادوام بوده و استفاده از آنها راحت است و توزیع آنها میان دانشجویان و کارکنان، کمبود احتمالی ماسک در بازار را  برطرف می‌کند. 

با توجه به این که ترم آینده کلاس‌های دانشگاه تورنتو تشکیل می‌شوند و دانشجویان و کارمندان دانشکده‌ها و کتابداران به دانشگاه باز می‌گردند، طرح توزیع رایگان ماسک، امری ضروری و بهداشتی به نظر می‌رسد. 

از آنجا که کارشناسان بهداشت عمومی بر اهمیت استفاده از ماسک‌های غیر پزشکی برای کاهش انتشار ویروس کوید-19 از طریق تنفس و عطسه و نظایر آن، تأکید کرده‌اند. 

مسئولین دانشگاه تورنتو نیز، با این روش، و با اطمینان از این که همه ماسک‌های غیر پزشکی قابل استفادۀ مجدد و باکیفیت در اختیار دارند، نسبت به پیشگیری از نشر ویروس و تضمین سلامت افراد اقدامات لازم تا حد ممکن را انجام می‌دهند.  

طرح توزیع ماسک غیر پزشکی به اعضای جامعۀ دانشگاهی تورنتو در حالی صورت می‌گیرد که دانشگاه تورنتو اقدامات رسمی استفاده از ماسک در محوطۀ دانشگاه به ویژه در کلیۀ فضاهای داخلی و املاک دانشگاه، از جمله کلاس‌های درس و فضای مشترک خوابگاه‌ها را ضروری دانسته است.  

https://www.utoronto.ca/news/u-t-distribute-250000-non-medical-masks-community-members

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ