اتاوا دو میلیارد دلار برای بازگشایی مدارس به استان‌ها کمک می‌کند.

طبق اخبار رسیده در 6 آگوست 2020، اتاوا حدود دو میلیارد دلار برای بازگشایی مدارس به هر استان کانادا ارائه کرده است. با وجود این مبلغ، ایالت‌های این کشور، اکنون اختیارات بیشتری برای شروع به کار مراکز آموزشی دارند.

این بودجه توسط دولت فدرال برای بازگشایی مدارس کانادا پس از شیوه و افزایش آمار COVID-19 یا کرونا ویروس در نظر گرفته‌شده است. با توجه به جمعیتی که در استان‌های کانادا و قلمرو تحت نظر آن‌ها ساکن هستند، این بودجه بر اساس جامعه در حال تحصیل تخصیص داده خواهد شد.

علت تخصیص بودجه و نگرانی‌های موجود برای بازگشایی مدارس در کانادا

این بودجه به دلیل نگرانی‌های والدین برای شروع به کار مدارس در دوران COVID-19 و فرستادن بچه‌ها به این مراکز آموزشی اختصاص داده‌شده. چون این موضوع یک تنش جدی بین اتحادیه معلمان و دولت‌های استانی کانادا در پی داشته است. متخصصان بهداشت خواستار برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت کمتر برای کمک به فاصله فیزیکی هستند.

بسیاری از منتقدان بازگشایی مدارس در کانادا، به این نکته اشاره‌کرده‌اند که مدارس اغلب استان‌های این کشور فاقد سیستم مناسب برای نظارت روی عملکرد کادر آموزشی و دانش آموزان هستند. همچنین بسیاری از مدارس کانادا سیستم تهویه مناسبی ندارند و سیستم تهویه آن‌ها قدیمی است.

محققان به این نکته اشاره‌کرده‌اند که كانادا در زمینه ارائه آزمایش‌های بزاقی برای COVID-19 در مدارس از سایر كشورها عقب‌تر است و هنوز هیچ صحبتی در مورد مجاز بودن آزمایش بر روی بزاق COVID-19 در کانادا وجود ندارد. درصورتی‌که در ایالات‌متحده آمریکا، پنج آزمایش مبتنی بر بزاق تاکنون توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) تاییدشده است.

فورد می‌گوید، کمپین تبلیغاتی بازگشت به مدرسه در طول کرونا ویروس با وجود همه این انتقادها همچنان ادامه خواهد داشت.

 بااین‌وجود، تا قبل از شروع مدارس، معلم­ها و سیستم آموزشی کانادا هنوز تکلیف خودشان را در این باره نمی‌دانند و در هاله‌ای از ابهام هستند!

نظر وزیر آموزش انتاریو درباره بازگشایی مدارس کانادا

 استفان لچه (Stephen Lecce)، وزیر آموزش انتاریو گفته که:« این استان اطمینان خواهد داد که مدارس بودجه لازم را دریافت می‌کنند، تا مطمئن شوند که از تجهیزات مناسب و لازم برای شروع سال تحصیلی برخوردار هستند».

برای شروع به کار مدارس، یک روان‌پزشک در مورد نحوه آماده‌سازی بچه‌ها برای مدرسه مشاوره خواهد داد. لچه گفت:« در زمینه تهویه استان، اخیرا 50 میلیون دلار دیگر نیز اضافه‌شده است. همچنین طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، به‌صورت سالانه حدود 1.4 میلیارد دلار بودجه برای نگهداری و سرویس این موارد در نظر گرفته‌شده.»

در ادامه لچه گفت: «به هیئت‌مدیره مدارس گفته‌شده است كه سیستم‌های تهویه خودشان را ارتقا دهند و اطمینان حاصل کنند كه ساختمان‌های قدیمی از استاندارد قابل قبولی برای بازگشت دانش آموزان به مدرسه برخوردار هستند».

همچنین وی اشاره کرد که همه موارد را برای مقابله با چالش‌های احتمالی پاییز برای شروع مدارس و شیوع کرونا ویروس بررسی خواهند کرد.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ