چرا نباید فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا را از دست بدهید؟

 

درحالی‌که دانشجویان بین‌المللی به طور طبیعی مشتاق مهاجرت و تحصیل در شهرهای بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تری مانند ونکوور و تورنتو در کانادا هستند، فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا، به‌سرعت تبدیل به اولین انتخاب کسانی شده است که به دنبال کار و تحصیل در کانادا هستند. چهار استان واقع در خط ساحلی اقیانوس اطلس یعنی استان‌های نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک، آتلانتیک کانادا را تشکیل می‌دهند. دلایل زیادی وجود دارد که نباید فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا را از دست بدهید. یکی از این دلایل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تحصیل و زندگی در استان آتلانتیک در مقایسه با سایر شهرهای پرجمعیت کانادا است؛ اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. ما در این مقاله به معرفی فرصت‌های تحصیل در آتلانتیک کانادا و مزایای تحصیل در دانشگاه‌های این منطقه می‌پردازیم.

 

3 دانشگاه برتر برای تحصیل در آتلانتیک کانادا

استان آتلانتیک کانادا مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر متعددی از جمله دانشگاه دالهوسی و دانشگاه سنت ماری دارد. ما در این مقاله به معرفی 3 دانشگاه دیگر که فرصت بی‌نظیر تحصیل در آتلانتیک کانادا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند، می‌پردازیم.

  1. دانشگاه مموریال

دانشگاه مموریال یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آتلانتیک کانادا است و چندین دوره منحصربه‌فرد مانند همکاری در مهندسی معماری اقیانوس و نیروی دریایی در جهان ارائه می‌دهد. تحقیقات، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم آموزشی این دانشگاه است. برخی از پروژه‌های مموریال در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود؛ مانند پروژه یخ هوشمند آن‌ها که جایزه راه‌حل‌های آب‌وهوای تغییر سازمان ملل متحد Momentum for Change را دریافت کرد. دانشگاه مموریال بیش از 100 برنامه را در دو پردیس خود که در سنت جانز و کورنر بروکس واقع شده‌اند، ارائه می‌دهد. همچنین این دانشگاه با در نظر گرفتن بورسیه، بهترین فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک را برای دانشجویان بین‌المللی به ارمغان می‌آورد.

  1. دانشگاه سنت فرانسیس خاویر

این دانشگاه، بهترین دانشگاه در مقطع کارشناسی کانادا است و در آنتیگونیش در استان نوا اسکوشیا واقع شده است. این دانشگاه همواره به دلیل روش تدریس استثنایی خود که دانشجویان را برای چالش‌های زندگی و دنیای کار آماده می‌کند، شناخته شده است. این دانشگاه دارای 4 دانشکده است که بیش از 70 رشته تحصیلی را ارائه می‌دهد.

  1. دانشگاه نیوبرانزویک

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است و بیش از 75 رشته تحصیلی در 14 دانشکده در هر یک از دو پردیس خود در فردریکتون یا سنت جان به دانشجویان ارائه می‌دهد. در این دانشگاه به دلیل وجود دوره‌های کارآموزی در کنار تحصیل فرصت‌های یادگیری تجربی برای دانشجویان علاقه‌مند وجود دارد. تحقیقات، یکی از ارکان اصلی آموزش در این دانشگاه است؛ به‌طوری‌که این دانشگاه با ناسا همکاری دارد و مؤسسه امنیت سایبری کانادا را در خود جای داده است. در سال 2014، دانشگاه نیوبرانزویک توسط استارت‌آپ کانادا به‌عنوان کارآفرین‌ترین دانشگاه انتخاب شد. این دانشگاه اولین برنامه‌های مهندسی، جنگلداری و اولین دانشکده علوم کامپیوتر را در کانادا معرفی کرده است و یکی از بهترین فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک برای دانشجویان رشته علوم کامپیوتر است.

 

تحصیل در استان آتلانتیک کانادا در رشته‌های مختلف

هر یک از 4 استان آتلانتیک کانادا برای ارائه رشته‌های مختلف شناخته‌شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، نیوبرانزویک که هم‌مرز کبک، نوا اسکوشیا و مین است و تنها استان دوزبانه کانادا (انگلیسی و فرانسوی) است، به‌واسطه ارائه رشته‌های فناوری اطلاعات، جنگل‌داری و کشاورزی در میان دانشجویان بین‌المللی محبوب شده است.

نیوفاندلند و لابرادور که در شرقی‌ترین لبه آمریکای شمالی واقع شده است، یکی از امن‌ترین مکان‌ها در جهان برای زندگی و کار است. این استان خانه مجموعه‌ای از مؤسسات آموزشی، شرکت‌ها و سازمان‌های صنعتی در سطح جهانی است که برخی از خلاقانه‌ترین فناوری‌های اقیانوسی را دارد و مکانی ایده‌آل برای تحصیل در رشته‌های مرتبط است. نوا اسکوشیا هم به دلیل فناوری‌های روبه‌رشد خود در سال‌های اخیر تبدیل به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی شده است. درنهایت، جزیره پرنس ادوارد (PEI) که به طور سنتی برای بخش‌های کشاورزی شناخته می‌شود، یکی از بهترین مکان‌های تحصیل در آمریکای شمالی است که فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک برای رشته‌های توسعه نرم‌افزار، تولید مواد شیمیایی تخصصی و تحقیقات علوم زیستی را فراهم می‌کند.

 

هزینه‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا چقدر است؟

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی حضور در دانشگاه‌های آتلانتیک کانادا هم از نظر تحصیلی و هم از نظر مالی برای شما سودآور خواهد بود. نرخ شهریه در استان آتلانتیک کمتر از سطح ملی است و در محدوده 20,000 تا 25,000 دلار کانادا قرار دارد. این رقم کمتر از میانگین ملی معادل 29،000 دلار کانادا است. هزینه زندگی در استان‌های آتلانتیک کانادا به طور متوسط حدود 15،000 دلار کانادا و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

باوجود پایین بودن هزینه‌های شهریه، دانشگاه‌های آتلانتیک بورسیه‌های تحصیلی عالی بین‌المللی را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، دانشگاه سنت فرانسیس خاویر یک بورسیه تحصیلی 80,000 دلاری برای دانشجویانی دارد که مدیریت و کسب‌وکار می‌خوانند. همچنین دانشگاه نیوبرانزویک یک بورسیه تحصیلی 52,000 دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی دارد.

شهرهای اقیانوس اطلس مانند هالیفاکس، شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد، سنت جان، نیوبرانزویک، سنت جان و نیوفاندلند برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آموزش‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، یک دانشجوی مقطع کارشناسی در تورنتو تقریباً 144,100 دلار کانادا بیشتر از یک دانشجو که در سنت جان برای تحصیل در یک دوره چهارساله می‌پردازد.

 

فرصت‌های بی‌نظیر کار و اقامت دائم پس از تحصیل در آتلانتیک کانادا

یکی از دلایلی که نباید فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا را از دست بدهید، این است که اقتصاد این منطقه در حال ‌رشد است و برنامه‌های زیادی توسط دولت کانادا ارائه شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا پس از فارغ‌التحصیلی در آتلانتیک بمانید و کار کنید. برنامه آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس (AIPP) که در سال 2017 راه‌اندازی شد، یک برنامه مهاجرتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا پس از فارغ‌التحصیلی شغل خود را در آتلانتیک کانادا تضمین کنند. همچنین بسیاری از شهرهای واقع در آتلانتیک کانادا مسیرهایی را برای اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

 

چرا باید در یک مؤسسه آتلانتیک کانادا تحصیل کنید؟

منطقه اقیانوس اطلس به‌خاطر مناظر زیبا، مناظر اقیانوس و فرهنگ دریایی دلپذیرش شناخته شده است. این منطقه همچنین محل برخی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مؤسسات آموزشی در کانادا است. دلایل زیر تنها برخی از مواردی است که باعث جلب‌توجه دانشجویان بین‌المللی به فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک شده است:

  1. طبیعت زیبا
  2. آموزش با کیفیت بالا
  3. امکان کار حین تحصیل
  4. فرهنگ دوستانه و مهاجرپذیر
  5. هزینه تحصیل و زندگی مقرون‌به‌صرفه
  6. اقتصاد روبه‌رو رشد استان‌های آتلانتیک
  7. وجود برنامه‌های مهاجرت استانی در آتلانتیک کانادا

 

سخن پایانی

استان‌های اقیانوس اطلس کانادا توجه جدی تازه‌واردان به کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. طبق گزارش‌های اخیر QS، تخمین هزینه‌های زندگی و در نظر گرفتن فرصت‌های کاری پس از فارغ‌التحصیلی، برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، بسیار اهمیت دارد. به دلیل هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در این استان در کنار برنامه‌های مهاجرت استانی که دولت کانادا برای کمک به تازه‌واردها برای دریافت سریع‌تر اقامت دائم (PR) طراحی ارائه می‌دهد، نباید فرصت‌های تحصیل در استان آتلانتیک کانادا را از دست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره کافی است با کارشناسان مجرب پیشرو تماس بگیرید.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ